Undrar om planer/intresse finns för att starta enn Republikansk Förening Uppsala. Vet att det finns många här som är emot monarkin och deras elitism och tror vi skulle kunna få ett gott folkstöd här. Själv är jag en villig medarbetare ifall förening startas.
Postad av Rutkowski
i Uppsala
, 5 december 2009
Försök förra året att få ihop till en uppsaliensisk rep-grupp slant tyvärr på utebliven respons. Så det det kan vara dags att pröva igen. Det lär finnas uppemot hundra medlemmar i repf i upsala.
Postad av ingor
i upsala
, 6 december 2009
Vore roligt med en lokalavdelning i Uppsala! Medlemmar som vill starta upp en lokalavdelning kan läsa mer här:
http://repf.se/ny-lokalavdelning
Postad av Magnus Simonsson
i Enskede Gård
, 7 december 2009
Låter intressant
Postad av Peter
i Uppsala
, 8 december 2009
Tycker också att det låter intressant
Postad av Jon
i Uppsala
, 8 december 2009
Jag är, även jag, intresserad av en sådan. Det enklaste kanske är att ordna någon pubkväll för intresserade och se hur stort intresset är. Kanske någon från sthlm kan sätta sig på pendeln och ta med lite infomaterial?
Postad av Magnus H
i Uppsala
, 8 december 2009
Lycka te med att starta en lokalförening i Östra Aros!
Viva la Republic!
Postad av Daniel Carlenfors
i Göteborg - Högsbo
, 9 december 2009
Jag ser gärna en pubkväll där vi kan samla in intresserade och se ifall det är något intresse i att organisera detta. Vi är i en period av folktycke där man som kvinna inte vill betala för kungafamiljens slöseri och därför så bör vi ta chansen nu när folk har intresset uppe och se till att lägga bränsle på folkets eldar.
Postad av Rutkowski
i Uppsala
, 10 december 2009
Finns det intresse av ett möte? Jag tycker att det vore dags att även Uppsala fick sin lokalförening. Och håller med Rutkowski ovan om att det kanske skulle vara en bra början att ordna en pubkväll eller liknande för att pejla intresse.
Postad av Jon
i Uppsala
, 12 januari 2010
jag är gärna med! Hur gör man rent praktiskt?
Hur många måste man vara för att starta en lokalförening?
Postad av alejandra
i Uppsala
, 22 januari 2010
Det blir ett möte om detta i Uppsala:
Är du intresserad av att starta en lokalavdelning av Republikanska Föreningen i Uppsala?
Republikanska Föreningen har flera lokalavdelningar runt om i landet, men ingen sådan i Uppsala ännu. Tycker du att det borde finnas en lokalavdelning i Uppsala så är du välkommen till ett första möte för att se om intresse finns bland medlemmarna om att organisera en sådan avdelning.
Mötet äger rum på Kafferummet Storken vid Stora torget klockan 19.00 måndagen den 8 februari.
Kom och träffa andra medlemmar och prata om en lokalavdelning, om Republikanska Föreningen, om monarkin, eller bara lyssna.
Väl mött!
Postad av Magnus Simonsson
i Enskede Gård
, 27 januari 2010
Hallå!
Hur gick det med träffen? Jag såg denna information för sent och bannar mig själv för det.
Postad av Magnus H
i Uppsala
, 14 februari 2010
Kan meddela att träffen gick bra. Nästa träff är inplanerad till nästa måndag, alltså den 22:e klockan 18:30 på Humanistiskt centrum, engelska parken.
Väl mött!
Postad av Jon Lindgren
i Uppsala
, 15 februari 2010
Finns det någon maillista man kan gå med i. Planen att följa med i vad som händer här på hemsidan verkar bara generera en massa missade möten för min del...
Postad av Magnus H
i Uppsala
, 25 februari 2010
Det finns en maillista, är du medlem och bor i Uppsala så ska du finnas med på denna, men om så inte är fallet, vilket det verkar som, så maila till info@repf.se. Hoppas vi ses
Postad av Jon Lindgren
i Uppsala
, 27 april 2010
Om man delar in politik i höger och vänster så kan de som vill och är politiskt till höger rösta på partibeteckningen Republikanerna i årets riksdagsval.
Hittar ni inga valsedlar om ni nu inte beställer några själv med partibeteckningen Republikanerna så kan ni taga en blank valsedel till riksdagen och skriva namnet Republikanerna och ert eget namn och personnumer på då har ni gjort ett försök att få bort nuvarande statskick.
De som vill kan ju hitta på en Republikansk partibeteckning på den politiska vänstersidan och beställa sådana valsedlar, till riksdag, landsting och kommunval.
Postad av Michael Schreiter
i Malmö
, 29 juni 2010
Republikansk Förening Uppsala
Undrar om planer/intresse finns för att starta enn Republikansk Förening Uppsala. Vet att det finns många här som är emot monarkin och deras elitism och tror vi skulle kunna få ett gott folkstöd här. Själv är jag en villig medarbetare ifall förening startas.
Postad av Rutkowski i Uppsala , 5 december 2009